Веломаршрут «Цікавий Косів»

На сайті ВелоКосова вже є 20 моїх описів велосипедних маршрутів, як на території Косівського району, так і в сусідніх районах Карпат: Верховинському, Вижницькому та Путильському. Але виявилось, що в самому Косові є лише один велосипедний маршрут Оглядовий.

Наше місто має величезний потенціал в плані розвитку велосипедного туризму, а отже потребує більше файних маршрутів, як в самому містечку над Рибницею, так і на його околицях. Отож, до вашої уваги – велотріп «Цікавий Косів», який сподобається не лише гостям, але і самим косівчанам. Адже мандруючи ним, ви зможете насолодитися двома найкращими даунхільними спусками в Косові, а також чудовими краєвидами і цікавими туристичними об’єктами.

Фотографії

Розпочинаємо маршрут традиційно на косівській автостанції. Далі рухаємось вулицею Небесної Сотні до гімназії, а потім їдемо вулицею Степана Бандери. Метрів за 150 ліворуч веде непримітна вуличка, куди нам потрібно повернути.

Далі піднімаємось до роздоріжжя біля каплички і спускаємось вниз до ставів. Цей мальовничий район в Косові має назву «Гайок». Тут відпочиваємо і фотографуємось. Дуже шкода, що такий файний клапоть землі в центрі Косова місцеві мешканці перетворюють на сміттєзвалище!

Далі продовжуємо рух дорогою вгору до вулиці Черемшини. З висоти цієї вулиці відкривається чудова панорама на місто Косів, а також на сусідні села – Вербовець, Хімчин, Город і Бабин. Також чудово видно всі «косівські горби»: гору Стіжки (Зіняків Верх), хребет Каменистий, гору Клифу, хребти Сокільський та Хоминський.

Біля авто-мото-вело-треку робимо зупинку. Тут розташований магазин «Карпати», який служить орієнтиром. Якраз навпроти поворот на вулицю Анни Павлик, куди нам і треба повернути. Далі починається крутий даунхільний спуск серпантином до вулиці Павлика. Раніше там було справді екстримально, а зараз дорогу підсипали і вже не так складно спускатись. Але тим не менше там дуже круто – рекомендую всім спробувати!

Потрапивши на вулицю Павлика, буде роздоріжжя – нам потрібно праворуч, а згодом ліворуч – до православного кладовища, яке служить орієнтиром. Далі від кладовища, яке буде з правої сторони дороги знову повертаємо ліворуч вниз до ставів. Тут теж дуже мальовниче місце, де варто відпочити та зробити фото.

Розробляючи цей маршрут, я теж тут сидів з рибалками і почув від них дуже показову історію про розвиток туризму в Косові.

Якось одного зі рибалок зустрів пішохідний турист в Гріді (Сопка) і запитав, як йому краще вийти до Косова. Також мандрівник розповів, що ці місця йому приснились і хоч сам він родом з Надвірної, але тут йому дуже сподобалось, бо все так як в його снах. А косівський рибалка йому відповів: «Якщо ти будеш продовжувати розказувати свої небилиці, то я тебе паском прив’яжу до дерева і насиплю цукру під ноги і тебе з’їдять мурашки»…:) Думаю, що коментарі тут зайві!

Далі рухаємось в підйомі до вулиці Середня, на хороший асфальт і чергову капличку, яка служить орієнтиром. Якщо ви втомились, то можна їхати асфальтівкою прямо вниз і за кілька хвилин опинитесь в центрі Косова, біля православної церкви, неподалік автостанції.

Але наш маршрут продовжується і ми рухаємось далі не вниз, а вгору, траверсуючи гірською дорогою гору Сопку (Зіняків Верх, Стіжки). Піднявшись трохи вище, ми зможемо побачити чудову панораму міста Косів, а також Міську (Замкову) гору. Тут обладнане чудове місця для відпочинку – стіл та лавки, де часто відпочивають косівчани. Можна відпочити і зробити кілька фото.

Далі траверсуємо гору і їдемо до наступного роздоріжжя, де починається фінальний спуск на Косів. Якщо ви не прихильник небезпечних даунхільних спусків, то можна спускатися хорошою асфальтівкою по вулиці Лісна. Ця дорога, як і паралельна їй вулиця Середня, виведе вас прямо в центр міста Косів, біля церкви УПЦ КП.

На роздоріжжі вулиця Лісова буде ліворуч, але згідно нашого маршруту варто повертати праворуч – на вулицю Камениста. Я би рекомендував починати спуск саме вулицею Камениста – тут реально круто їхати. Коли я розробляв цей маршрут, то під час спуску зламав собі задній болотник. Але воно того варте!)

Щасливо спустившись затяжним серпантином по Каменистій, – ми потрапляємо прямо на водоспад Гук. Цей водоспад на річці Рибниця є одним з найкращих туристичних об’єктів Косова. Неподалік є також інший чудовий туристичний об’єкт – «Скали», де як і на «Гуці» можна в теплу пору року скупатися та відпочити.

Далі прямуємо вулицею над Гуком до магазину «Продмаркет», біля бетонного Банського мосту, який служить орієнтиром. Потім їдемо вулицею Незалежності, повз Косівський районний відділок  міліції і згодом повертаємо праворуч. Проїхавши стежкою повз садибу «Живиця» спускаємось якраз на автостанцію міста Косів, де наш маршрут і завершується.

Keep Calm and cycle in Kosiv!

Тарас Пасимок, фото Тані Карилюк.