Веломаршрут «Цікавий Косів»

На сайті ВелоКосова вже є 20 моїх описів велосипедних маршрутів, як на території Косівського району, так і в сусідніх районах Карпат: Верховинському, Вижницькому та Путильському. Але виявилось, що в самому Косові є лише один велосипедний маршрут Оглядовий.

Наше місто має величезний потенціал в плані розвитку велосипедного туризму, а отже потребує більше файних маршрутів, як в самому містечку над Рибницею, так і на його околицях. Отож, до вашої уваги – велотріп «Цікавий Косів», який сподобається не лише гостям, але і самим косівчанам. Адже мандруючи ним, ви зможете насолодитися двома найкращими даунхільними спусками в Косові, а також чудовими краєвидами і цікавими туристичними об’єктами.

Фотографії

Розпочинаємо маршрут традиційно на косівській автостанції. Далі рухаємось вулицею Небесної Сотні до гімназії, а потім їдемо вулицею Степана Бандери. Метрів за 150 ліворуч веде непримітна вуличка, куди нам потрібно повернути.

Далі піднімаємось до роздоріжжя біля каплички і спускаємось вниз до ставів. Цей мальовничий район в Косові має назву «Гайок». Тут відпочиваємо і фотографуємось. Дуже шкода, що такий файний клапоть землі в центрі Косова місцеві мешканці перетворюють на сміттєзвалище!

Далі продовжуємо рух дорогою вгору до вулиці Черемшини. З висоти цієї вулиці відкривається чудова панорама на місто Косів, а також на сусідні села – Вербовець, Хімчин, Город і Бабин. Також чудово видно всі «косівські горби»: гору Стіжки (Зіняків Верх), хребет Каменистий, гору Клифу, хребти Сокільський та Хоминський.

Біля авто-мото-вело-треку робимо зупинку. Тут розташований магазин «Карпати», який служить орієнтиром. Якраз навпроти поворот на вулицю Анни Павлик, куди нам і треба повернути. Далі починається крутий даунхільний спуск серпантином до вулиці Павлика. Раніше там було справді екстримально, а зараз дорогу підсипали і вже не так складно спускатись. Але тим не менше там дуже круто – рекомендую всім спробувати!

Потрапивши на вулицю Павлика, буде роздоріжжя – нам потрібно праворуч, а згодом ліворуч – до православного кладовища, яке служить орієнтиром. Далі від кладовища, яке буде з правої сторони дороги знову повертаємо ліворуч вниз до ставів. Тут теж дуже мальовниче місце, де варто відпочити та зробити фото.

Розробляючи цей маршрут, я теж тут сидів з рибалками і почув від них дуже показову історію про розвиток туризму в Косові.

Якось одного зі рибалок зустрів пішохідний турист в Гріді (Сопка) і запитав, як йому краще вийти до Косова. Також мандрівник розповів, що ці місця йому приснились і хоч сам він родом з Надвірної, але тут йому дуже сподобалось, бо все так як в його снах. А косівський рибалка йому відповів: «Якщо ти будеш продовжувати розказувати свої небилиці, то я тебе паском прив’яжу до дерева і насиплю цукру під ноги і тебе з’їдять мурашки»…:) Думаю, що коментарі тут зайві!

Далі рухаємось в підйомі до вулиці Середня, на хороший асфальт і чергову капличку, яка служить орієнтиром. Якщо ви втомились, то можна їхати асфальтівкою прямо вниз і за кілька хвилин опинитесь в центрі Косова, біля православної церкви, неподалік автостанції.

Але наш маршрут продовжується і ми рухаємось далі не вниз, а вгору, траверсуючи гірською дорогою гору Сопку (Зіняків Верх, Стіжки). Піднявшись трохи вище, ми зможемо побачити чудову панораму міста Косів, а також Міську (Замкову) гору. Тут обладнане чудове місця для відпочинку – стіл та лавки, де часто відпочивають косівчани. Можна відпочити і зробити кілька фото.

Далі траверсуємо гору і їдемо до наступного роздоріжжя, де починається фінальний спуск на Косів. Якщо ви не прихильник небезпечних даунхільних спусків, то можна спускатися хорошою асфальтівкою по вулиці Лісна. Ця дорога, як і паралельна їй вулиця Середня, виведе вас прямо в центр міста Косів, біля церкви УПЦ КП.

На роздоріжжі вулиця Лісова буде ліворуч, але згідно нашого маршруту варто повертати праворуч – на вулицю Камениста. Я би рекомендував починати спуск саме вулицею Камениста – тут реально круто їхати. Коли я розробляв цей маршрут, то під час спуску зламав собі задній болотник. Але воно того варте!)

Щасливо спустившись затяжним серпантином по Каменистій, – ми потрапляємо прямо на водоспад Гук. Цей водоспад на річці Рибниця є одним з найкращих туристичних об’єктів Косова. Неподалік є також інший чудовий туристичний об’єкт – «Скали», де як і на «Гуці» можна в теплу пору року скупатися та відпочити.

Далі прямуємо вулицею над Гуком до магазину «Продмаркет», біля бетонного Банського мосту, який служить орієнтиром. Потім їдемо вулицею Незалежності, повз Косівський районний відділок  міліції і згодом повертаємо праворуч. Проїхавши стежкою повз садибу «Живиця» спускаємось якраз на автостанцію міста Косів, де наш маршрут і завершується.

Keep Calm and cycle in Kosiv!

Тарас Пасимок, фото Тані Карилюк.

5 коментарів до запису “Веломаршрут «Цікавий Косів»”

1. Тарас Пасимок

до речі, нещодавно катали цей маршрут, виявили біля Гайку джерело зі смачною водою! Отак навіть розробники маршрутів відкривають для себе щось нове під час мандрівок!)