Веломаршрут «Оглядовий»

Паспорт місцевого туристського велосипедного шляху «Оглядовий», Косівський район

• Назва маршруту: «Оглядовий»
  • Географічний район маршруту: Косівський район
  • Номер / колір знакування: №1, Жовтий
  • Призначення: Рекреаційний
  • Спосіб пересування: Велосипед
  • Довжина маршруту: 12 км
  • Перепад висот (м): 190 м
  • Середня тривалість пересування: 2 год.

Короткий опис маршруту

Простий та короткий велосипедний маршрут призначений для рекреаційних подорожей, проходить по території м. Косів.

Маршрут починається біля автостанції в м. Косові. Від автостанції рухаємось по вул. Гвардійській в північно-східному напрямку. Біля мосту через річку Рибниця повертаємо ліворуч і за десяток метрів ще раз поворот на ліво на вул. Незалежності. По ліву руку будинок Равина в якому розміщені музей визвольних змагань та Косівський музей Гуцульщини, в цьому ж будинку, у виставкових залах музею часто виставляють роботи місцевих художників та майстрів декоративного та прикладного мистецтва.

Далі наша дорога прямує через майдан Незалежності (адміністративний, торговий центр міста), довкола майдану багато велостоянок, що дає нагоду зупинитись тут надовше, оглянути вище згадані музеї, завітати до крамниць та кав’ярень. Залишивши майдан позаду за сотню метрів побачимо по праву руку новобудову церкви Пресвятої Тройці, за якою повертаємо праворуч на вул. Стефаника і рухаємось в сторону Міської гори.

Доведеться подолати крутенький підйом, після якого дорога поведе нас через новобудову, яку в народі називають «Іванове гніздо». Саме тут можна споглядати чудову панораму міста Косова.

Ще дві сотні метрів підйому виведуть нас до Т-подібного перехрестя на якому звертаємо праворуч і заїзджаємо в сквер на Міській горі. Посеред скверу місце скорботи, пам’ятний обеліск на згадку про масові розстріли євреїв міста та околиць фашистами в 1941-1942 роках.

Від монумента звертаємо ліворуч і рухаємось стежкою вниз поміж земляними замковими валами. Спуск є досить крутий і це чи найскладніше місце нашого маршруту, тому радимо початківцям спішитись зі свого залізного коня. Стежка виведе нас до вул.Кобилянської, де повернувши праворуч продовжуємо спуск до вул. Незалежності. На перехресті повертаємо ліворуч і прямуємо до вул. Шевченка. Лишивши позаду ще одне перехрестя по праву руку пам’ятник Михайлу Павлику, за ним будинок школи мистецтв, в якому також розміщений музей вишивки Михайла Струтинського, а ще музей родини Малявських.

Рухаючись вул. Шевченка навпроти автозаправної станції пам’ятник Т. Г. Шевченку, земляну могилу насипану жителями міста та околиць у 1914 році.

Далі прямуємо через міст, який в народі називають «Кутським», за мостом ліворуч заїзд на Косівський ринок, славний тим що раз на тиждень в суботу сюди з’їзджаються майстри зі всієї Косівщини з своїми виробами.

Нам далі праворуч, на невеличкому підйомі звертаємо ще раз праворуч на вул. Санаторну і за 150 метрів біля входу в санаторій «Косів» повертаємо ліворуч і рухаємось до перехрестя вздовж дендропарку ім. Аполінарія Тарнавського закладеного на прикінці ХІХ ст.

На перехресті повертаємо праворуч на вул. Ірчана і прямуємо кілометрів три до Т–подібного перехрестя вул. Ірчана і вул. І. Франка. На перехресті капличка біля якої пам’ятний знак на спогад про улюблене місце відпочинку Івана Франка по дорозі до Криворівні. Думаємо і Вам захочеться спішитись і оглянути з високого берегу водоспад Гук.

Від каплички звертаємо праворуч і рухаємось правим берегом р. Рибниця до центру міста Косова. Маркування виведе нас до початку маршруту.

Маршрут можливий як у вказаному, так і у зворотньому напрямку.

Розробник: Проект «ВелоКраїна», ММГО «Центр соціальних та ділових ініціатив» м. Яремче.

Карта маршруту

Карта місцевого туристичного велосипедного маршруту «Оглядовий»

10 коментарів до запису “Веломаршрут «Оглядовий»”

1. Тарас Пасимок

відкатав сьогодні цей маршрут, щоб записати джпс-трек

виїхав на Міську – це легше кста, ніж на Кринчисту)

планую розробити і описати найближчим часом маршрут по Косову під назвою “туристичний”

бо цей оглядовий не охоплює всю красу нашого міста, на жаль!

2. Тарас

окрім маршрутів Косів-Оглядовий та Косів-Туристичний вирішив зробити ще один маршрут в межах нашого міста – Косів-Цікавий

скоро буде опис на сайті, а три треки я вже записав)